- - in בלוג

החלבון הוא חלק משלוש אבות המזון העיקריים שלנו: הפחמימות, החלבונים והשומנים. כדי לשמור על תזונה נכונה, עלינו ליצור איזון בין השלושה.
החלבון הוא מהותי מאוד לגופנו.

  • החלבונים הם המזון של השרירים שלנו – לכן הם מסייעים לבנות ולשמר את רקמות השרירים שלנו חזקות ויציבות.
  • חלבון מסייע לייצר הורמונים ומוליכים עצביים חשובים לגופנו – אשר יסייעו לשמור על תפקוד תקין של גופנו ולהביא למצב רוח מרומם.
  • החלבון מהווה חלק נכבד מכלל הרקמות שלנו: הוא מעניק לעור את איכויות הגמישות, שתורמים למראה מתוח וצעיר. הוא אף מהווה 30% ממסת העצמות שלנו וככל שנאכל ממנו יותר, כך נאט את תהליכי הידלדלות העצם עם הזקנה.
  • החלבון משפר את התקשורת העצבית שלנו וכתוצאה מכך, מסייע לנו להיות קשובים וחדים יותר במשך היום.
  • שילוב של כמות חלבונים מספקת, יחד עם פעילות גופנית על בסיס קבוע – יובילו לגוף בריא ומחוטב.

כדי לצרוך חלבון בכמות מספקת, רוב האוכלוסייה פונה למזון מן החי כגון ביצים, דגים שומניים, בשר עוף ובשר בקר. לפי ארגוני הבריאות המובילים בעולם, רבים מן המאכלים הללו מובילים לפגיעה בריאותית: לצד כמות החלבונים הגדולה, בעיקר עקב תנאי גידול לא נאותים, חלבון מן החי מלווה בשומנים לא בריאים, סוכרים, הורמונים, אנטיביוטיקה וחומרי ריסוס, שמפחיתים מאיכותו והופכים אותו למזון לא בריא.

לעומתו, חלבון מן הצומח כגון קטניות (שעועית, חומוס, עדשים, פול, סויה, לוביה) ודגנים מלאים (לחם מלא, אורז מלא, קינואה, כוסמת, שיבולת שועל, תירס), הוא חלבון טבעי ובריא מאוד, אשר מספק לנו ערכים יפים של חלבון נקי, ללא סכנה לנזק בריאותי. זאת ועוד, חלבון מן הצומח אף תורם לגופנו ערכים תזונתיים נוספים, לרבות ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, המסייעים לייעל שפע של תהליכים גופניים, לחזק את המערכת החיסונית שלנו, לשמר מערכת עיכול אקטיבית, לסייע להעצים חדות קוגניטיבית וערנות ולתרום לתהליכי ניקוי הרעלים וניקוי מחזור הדם שלנו.

את החלבון הצמחי של אותנטבעי כדאי לנו לאכול לצד סלט ירקות טרי, אשר עשיר בשלל הצבעים והטעמים, כפי שנהוג לאכול בקהילת העבריים הוותיקה בדימונה.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Your Comment*

Name*

Email*

Website*